Skomakeri (kopia)

Försäljningsvillkor

Frakt
Leveranstiden är normalt 2-5 arbetsdagar (inom Sverige) om varan finns i lager, är varan slutsåld så meddelar vi en uppskattad leveranstid efter er order är lagd. 

Vi skickar varorna som spårbart med Posten. Fraktkostnaden och fraktalternativen visas i e-Butiken, önskas något annat fraktalternativ som ej visas så hör gärna av er till oss.  

Paket som ej hämtas inom 7 dagar, skickat automatiskt tillbaka till oss. Detta medför att kunden får betala tur- och returfrakt plus en hanteringsavgift (för närvarande 150kr) för ej uthämtat paket.

Frakt utanför Sverige och EU kan det tillkomma eventuell tull, moms och andra extra avgifter som köparen själv får betala.
Länder utanför EU handlar exkl. svensk moms. 

Betalning
Betalningsalternativen består av:
*Payson - Checkout: 
Kort: VISA / MasterCard 
Internetbank: Swedbank / Handelsbanken / SEB / Nordea / Danskebank
SMS, Faktura och delbetalning
*Postförskott (Postens egna avgift tillkommer, för närvarande 115kr. Utrikes sändningar går ej att skicka mot Postförskott)


Bytesrätt, öppetköp och returer
Vi följer Konsumentverkets regler och riktlinjer för e-handel. Vi tillämpar 14 dagars öppet köp (gäller ej rea varor, specialbeställda eller ändrade varor).

Returnerade varor skall vara oanvända och i nyskick, detta gäller även varornas förpackningar. Undvik därför att till exempel skicka varan utan emballage.
Vid returer och byten står kunden själv för frakt kostnaderna.
Returer får inte skickas mot postförskott eller efterkrav och om det skulle inträffa löses ej paketen ut.

Kontakta oss på: info@BjorkmansSkomakeri.se ,innan ni skickar tillbaka varan, då alla returer ska skickas med ett ifyllt returformulär. Meddela även i förväg om ni vill byta till en annan vara så vi kan reservera den åt er.

Returer skickas till:
Björkmans Skomakeri & Ortopedi
Storgatan 37 
771 30 Ludvika

Vid köp av skor tänk på att kontakta oss innan ni beställer om ni är osäker på storleken och när ni provar skorna tänk på att inte göra märken i dem, att skydda dem om de till exempel har lädersula.


Minderåriga
Minderåriga under 18 års ålder måste ha målsmans godkännande för att beställa av oss.

Tryckfel
Vi reserverar oss för tryckfel och fel-prissättningar på hemsidan och e-Butiken. Och förbehåller oss rätten att avslå ordrar.


Konsumentköplagen

Följande text är tagen från konsumentverkets hemsida.
När du som konsument handlar i en affär har du ingen laglig rätt att ångra köpet. Om du däremot köper något på postorder, via telefon, TV, Internet eller vid hemförsäljning har du 14 dagars ångerrätt inom Sverige. Genom distansavtalslagen, som började gälla år 2000, har du fått ett förstärkt konsumentskydd vid så kallade distansavtal och hemförsäljningsavtal. Lagen innehåller bland annat krav på att näringsidkaren ska ge information och nya regler om konsumentens ångerrätt. Distansavtal Om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du enligt distansavtalslagen en ångerrätt som ger dig möjlighet att inom 14 dagar ångra köpet. Efter det att du har skickat tillbaka varan ska näringsidkaren snarast, och senast inom 30 dagar, betala tillbaka det du har betalat. Ångerfristen börjar löpa den dag du tagit emot varan, och när det gäller en tjänst den dag då avtalet om tjänsten träffades. Ångerfristen börjar dock inte löpa förrän du fått den information som säljaren enligt lagen är skyldig att ge dig. Du har bland annat rätt att få information om din ångerrätt. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Näringsidkaren ska alltid betala returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror. Om näringsidkaren inte hämtar varan eller materialet eller fullgör hela sin betalningsskyldighet inom tre månader från den dag då ångerfristen började löpa, får du behålla varan eller materialet utan att betala något. Leveransskyldighet Näringsidkaren ska lämna varan eller, om det är en tjänst, avsluta uppdraget inom 30 dagar från den dag du gjorde din beställning. Det är emellertid möjligt att avtala om en annan skälig tidsgräns för leveransen. Om näringsidkaren inte levererar i tid och detta inte beror på dig, så har du rätt att häva avtalet. Om den vara du har köpt är felaktig eller om tjänsten inte utförts fackmässigt har du rätt att reklamera med stöd av konsumentköplagen respektive konsumenttjänstlagen. Om du häver avtalet är näringsidkaren skyldig att lämna tillbaka vad du har betalat. Detta ska ske snarast, dock senast inom 30 dagar från den dag då näringsidkaren tog emot ditt meddelande om hävning.